Pszichopedagógiai vélemény 2009.aug.:
Kétszemélyes helyzetben cooperatív,bár a konkrét feladatoktól kissé szorong.Fél a kudarcoktól,igyekszik kerülni a lehetőségét is.figyelme felkelthető terelhető,de külső ingerre azonnal térül.Több részből álló instrukciót nem érti,de rövid egyszerű utasításokat tud követni.Nyugodt,csendes körülmények között képes koránk megfelelő ideig koncentrálni.Vizuomotoros téren az átlagnál kissé gyengébb színvonalon dolgozik.A hibák oka inkább a hullámzó figyelem.
Pieron gy.figyelemteszt:n=492,T=99,5%
Bender -teszt:57 pont,gyenge telj.
Goodenough-emberrajz:RK=120,RQ=118
MAWGYI-R-teszt:VQ=10,PQ=97,IQ=98
Pszichopedagógiai vizsgálat 2010.máj.:
Vizsgálati helyzetben kooperábilis,feladatértése pontos,feladattudata kialakult,különösebb motivációt nem igényel.Nehezen ül meg egy helyben,intellektuális terhelésre hamar fárad.Beszédészlelése és beszédmegértési teljesítménye(GMP-teszt):
mondatazonosítás zajban:100%
szóazonosítás zajban:90%
szűk frekvenciás mondatok azonosítása:100%
gyorsított mondatok azonosítása:80%
verbális memória:6 szó,rendezetlen
vizuális memória:7 kép,rendezett
megértés hallás után:70%
Az eredmények figyelemzavarra utalnak.
Pszichológia:
Részképesség problémák,általános intellektuális lemaradás mellett valószinű figyelemzavar és hiperaktivitás talaján szerveződő markáns magatartászavar.
Tanulási képességet vizsgáló szakértői vélemény:
Általános tájékozottságban pontos,családi relációkban tájékozódik.Idői tájékozottsága pontos.Téri tájékozottságban a mögé fogalmát nem értelmezi megfelelően,az elé mellé fogalmakat keveri.Jobb-bal orientáviója kialakult.Olvasását diszlexia felmérőlappal néztük,itt csak néhány tévesztés fordult elő.Olvasás gyengének minősül.Folyamatos szöveg olvasásban is hibázik,de az olvasottak tartalmát fel tudja idézni.Diktálás utaáni írásban néhány vonalvezetési hiba fordul elő.
Matematikából 10-es számkörben,ujjai segítségével,egyenkénti hozzáadással,ill.elvétellel számol.100-as számkörön belül elvész,bár a műveletek technikáját ismeri.10-es számkörön belül nyitott feladatokat megold.A szorzótáblát pontatlanul tudja felidézni,többször összeadásként értelmezi.10-es számkörön belül ujjai segítségével oldja meg a pótlásos feladatokat.Számszomszédokat jól határozza meg.Egyszerű csökkenő számsor folytatását hibásan teljesíti.
Szakorvos diag.:Iskolai teljesítményzavar,figyelem és aktivitás zavar.Átlagos intellektusú gyermeknél matematikából részképesség zavar igazolódott.A megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra visszavezethető tartós és súlyos rendellenességével küzd.