2010. június 26., szombat

Gyógyszer hatásai(Ritalin)

Nagyon sok mindent olvastam a gyógyszeres kezelés mellett és ellen véleményeket.Sokszor a félelem vezetett arra az útra,hogy jó lenne kikerülni.Nem voltam ellene,de valahol belül éreztem a félelmet a Ritalinnal szemben.Mikor azt mondta az orvos miért nem kapott már előbb gyógyszert Dábika,akkor viszont fellélegeztem,hogy talán jobb lesz ha szednie kell.Igazam lett,bejött.Mióta szedi (2 hete) sokkal nyugodtabb,kiegyensúlyozottabb.A napi 1-2-3 dühroham helyett heti 1 van.Nem ideges,nem pörög.Azóta egyszer sem jött nekünk a partfisnyéllel.A boltban nyugodtan végig sétál velünk.Ami még nagyon nagy szó játszik!!!Soha nem játszott eddig!!!!Legalábbis egyedül nem.Az íróasztalt ami már 3 éve megvan neki és eddig sosem használta csak szeméttárolónak,most letakarította (teljesen magától) és használja.Ezek akkora szavak amiket leírtam,hogy azt csak az tudja aki ebben a "helyzetben" él.
Mellékhatások is vannak.Étvágytalan lett,ami nálunk nem baj,mert kicsit túlsúlyos,hisz a bánatát,idegességét evéssel próbálta ellensúlyozni.Rengeteget evett ,most annyit eszik mint egy normál gyermek.Viszont aluszékony és fáradékony.Hamar elfárad,és vannak napok mikor már délután 5 óra felé elalszik.Olyankor reggelig alszik mint a mormota.Beszéltem a doki bácsival erről,azt mondta ne aggódjak csak most hirtelen nagyon sok információt kell feldolgoznia az agynak és ezért fárad el.Majd később ez el fog múlni.
Eddig ennyi amit röviden és gyorsan ide tudtam pötyögni.

8 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy bevált a gyógyszer!!! Remélem, hosszútávon is segítséget jelent! :-)

    VálaszTörlés
  2. Én is nagyon remélem.Sokkal könnyebb és jobb az életünk így!Nem mindegy ááám:)

    VálaszTörlés
  3. Szia Kriszti!

    Elolvastam soraidat és nagyjából az én lányommal is hasonló cipőben járok.Most állapították meg nála hogy hiperaktív és figyelemzavaros.Nekünk is a Ritalint ajánlották,de én már annyi mindent olvastam ,hallottam róla hogy nem tudom eldönteni mitévő legyek.Látom ezek az írások két éve voltak,ezért is éredklődnék hogy mik a hosszútávú tapasztalatok a gyógyszerrel kapcsolatban?Szeditek-e még ?
    Remélem kapok választ ilyen hosszú idő eltelte után...
    Köszönettel,Dia.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves névtelen!
      Nem szoktam ilyen oldalakra írogatni,de mostanában én is egyre többet nyomozgatok.Most futom a köröket mert a pszichiáter megálapította hogy a fiam hiperaktív,figyelem zavaros és a gyógypedagógus szerint mozgás kordinációs problémái is vannak.Folyamatosan piszkálnak a Ritalin szedésével,de nem mertem eddig adni,de most már olyan durva dolgok jönnek elő a gyerekből amiről nem is álmonttam volna.Rengeteget olvastam a ritalinról és eddig csak rosszat és borzasztóan félek is adni de sajnos nincs más választásom valamit tenni kell.Örülök hogy itt végre van egy pozitív tapasztalat is :) Annyit meg tudok neked tenni hogy ha elkezdjük szedni leírom ide a tapasztalataimat hátha tudok vele segíteni.Neked mennyi idős a lányod? Az én fiam 8 éves lesz.Mit jártatok idáig végig hogy ez kederült? Ne haragúdj a kérdésekért csak kíváncsi vagyok mert nincs a környezetemben hasonló helyzetben lévő család és minden információ érdekel.Ha esetleg én tudok valamit segíteni és kérdeznél valamit arra is szívesen válaszolok!

      Kitartás! Üdv:Szilvi

      Törlés
  4. Én mint immár nyugdíjas hiperaktív mondom: nem kell halálra rémülni. A természet, az erdő a kert megszerettetése sokat segít. Üdv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A természet nagyon megnyugtatja a fiamat !

      Felelősséget a szülő nyakába varrják ,senki nem vállal felelősséget pl: későbbi drog függőségért,vagy ritka esetben előforduló halálért,!

      Törlés
  5. Sziasztok,

    mi most tartunk ott, hogy 11 éves gyermekemnek Ritalint javasolt az orvos.
    A negatívumairól már olvastam, de nem találtam hosszútávú tapasztalatokat. Engem az érdekel, hogy van-e valakinek, legalább egy éves vagy még több évre visszanyúló tapasztalata: pozitívumok és negatívumok, minden amit tapasztaltatok az alkalmazása során. Kriszti, ti meddig alkalmaztátok végül és hol tart az életetek? (Ez egy nagyon jó kezdeményezés volt részedről és sokat segítene, ha írnál pár sort, mi a helyzet a fiadnál, hogy bírod a mindennapokat?)

    VálaszTörlés
  6. Sziasztok!Én is a hosszútávú tapasztalatra lennék kiváncsi!A 11 éves fiamnak a figyelem zavarra most javasolják a ritalint!Bár az én fiamnak csak a suliban vannak gondjai és nincsenek dühkitörései!Helyesebben a tanároknak vannak gondjai vele,én nem tapasztalok nála semmi olyat,jó ha tanulni kell van egy hosszú idő könyörgés, de már annyi negatívumot kapott a suliból,hogy nem is csodálkozok rajta,hogy nem érdekli a tanulás!Köszönöm előre is a tapasztalatok leirását.Judit

    VálaszTörlés